سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پای درس حاج میرزا اسماعیل دو لابی (1)

با توجه به فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ? حضرت اباعبد الله الحسین (ع) قصد دارم در این وبلاگ مطالبی را پیرامون ارباب بی کفنمان از لسان پیرغلام اباعبدالله ? عارف واصل ? مرحوم حاج میرزا محمد اسماعیل دولابی قرار دهم ان شاءالله که مورد استفاده قرار گیرد . التماس دعا

 

حضرت آدم و گریه بر امام حسین «علیه السلام»

امام حسین (ع) یک امر علی حده است ? در دستگاه خلقت ? شما اهل عبادت و نماز و قرآن و ... هستید ولی یک هفته ? ده روز یک بار نمی توانید نام امام حسین (ع) را نشنوید ? اگر هم نشنوید خودتان گریه می افتید ? هر موقع گریه افتادی برای امام حسین (ع) گریه کرده ای ? چون اینجا زمین کربلاست و هر کس هم که گریه کند برای امام حسین (ع) گریه کرده است ? مومن نمی شود گریه نکند هرچند فقط چشمش کمی خیس و قرمز شود .

همه برای امام حسین (ع) گریه کردند ( امام حسن ? حضرت زهرا ? پیغمبر «علیهم السلام» و همه گریه کردند ) حضرت آدم هم بهد از هفتاد سال که غم او را گرفته بود و نمی توانست گریه کند خداوند این اسامی را به او یاد داد :

« یا حمید بحق محمد ? یا عالی بحق علی ? یا فاطر بحق فاطمه ? یا محسن بحق الحسن و یا قدیم الاحسان بحق الحسین »

و با نام امام حسین (ع) گریه کرد .
تا به نام امام حسین (ع) رسید به خداوند عرض کرد خدایا این نام کیست که من را به گریه انداخت ؟
خداوند فرمود : این فرزند پیغمبر آخر الزمان است که در کربلا شهید می شود .

العطش بینه و بین السماء کدخان
عطش بین این نام و بین آسمان مثل دود است .

صغیرهم یمیتهم العطش ?
بچه های کوچکشان را عطش می میراند ? و بزگهایشان پوست بدنشان از آفتاب جمع شده بود .

بعد از اینکه حضرت آدم بر امام حسین (ع) گریه کرد خداوند هم او را بخشید یعنی غصه هایی که در قلبش بود همه از بین رفت ? امیدوارم تمام مومنین و مومنات هر چه در عالم هستند از برکت امام حسین (ع) سرشار شوند .